Sainsbury’s rozšiřuje interní kreativní agenturu Zest

Sainsbury’s plánuje rozšířit a přeorganizovat svou interní kreativní agenturu Zest jako součást svého obnoveného úsilí o efektivitu pod vedením Simona Robertse.

Zest, který byl založen před dvěma lety, nadále posiluje svou roli v oblasti brandového sdělení a tvůrčího směřování marketingových snah Sainsbury’s a také Argosu, Tu, Nectaru, Habitatu a nově zavedené divize Smart Charge, poskytující nabíjení pro elektrická vozidla.

Současně Sainsbury’s obsazuje více než 30 nových pracovních pozic v rámci reorganizace včetně činností ve tvůrčích operacích, designu, produkce a řízení účtů.

Nová struktura oddělí agenturu Zest na dvě týmy. Tým Zest Creative, který bude se zabývat značkami a angažováním zákazníků, bude sídlit v Holbornu ve své současné centrále 33 Holborn. Produkční tým studia, který se bude zabývat produkci, natáčením, designem scény a logistikou, bude pracovat z kanceláří v Milton Keynes a Bedfordu.

Na představení strategie Sainsbury’s Next Level dne 7. února nastínil Roberts plány na další snižování nákladů ve výši dalších 1 miliardy liber po dobu následujících tří let v rámci další fáze programu efektivity, který dostal název „Save and Invest to Win“. Úspory mají být opětovně investovány do podniku, především do nabídky potravin a obchodů.

Rozšíření agentury Zest by umožnilo “efektivnější způsob práce”, uvedl Sainsbury’s.

Supermarket neověřil, zda rozšíření Zest znamená ukončení spolupráce se stávajícími a novými kreativními partnery třetích stran. Jeho vánoční reklama na rok 2023, která zahrnovala Ricka Astleyho a výběr zaměstnanců Sainsbury’s, kteří zkoumali “co si Santa dává na vánoční večeři”, byla první ve spolupráci s agenturou New Commercial Arts.

Přeorganizace následuje po novém uvedení marketingového sdělení Sainsbury’s v září. Slogan „Dobrá strava pro všechny z nás“ má zdůraznit zdravotní hodnoty a hodnotu potravin Sainsbury’s a odrážet strategii Robertse, která klade důraz na nabídku potravin jako primární zaměření supermarketu.

V obchodech bude pravděpodobně větší důraz na vztah Sainsbury’s se farmáři a dodavateli, například prostřednictvím reklamních stojanů a jiných informačních nápisů, uvádí specializovaný časopis The Grocer.

“Kolegové ze Sainsbury’s Zest mají příležitost uplatnit svůj kreativní talent pro některé z nejznámějších maloobchodních značek ve Velké Británii,” uvedl Radha Davies, ředitelka značek, plánování a kreativity Sainsbury’s. „Mezi ně patří jména jako Sainsbury’s, Argos, Habitat, Tu a největší loajální značka ve Velké Británii, Nectar.

“Nedávno jsme do naší nabídky přidali Smart Charge, vzrušující novou značku rychlého nabíjení pro elektrická vozidla, kterou agentura Zest vytvořila – nabízející tak kolegům příležitost pracovat na rozvoji nového oboru podnikání,” dodala Davies.

Sainsbury’s za poslední roky převedl „významnou část“ svých schopností v sociálních médiích, digitálním marketingu, designu a produkci do svého vlastního týmu, uvedl Davies a dodal, že Zest byl jedním z nejlépe utajovaných kariérních tajemství společnosti Sainsbury’s.

“Nyní rychle pokračujeme do další fáze se vytvořením našeho interního centra kreativity o nejvyšší úrovni. S uvedením naší nové strategie Next Level Sainsbury’s minulý týden můžeme s jistotou říct, že agentura Sainsbury’s Zest bude přinášet řadu zajímavých projektů po mnoho let,” dodala Davies.

Často kladené otázky (FAQ) na základě hlavních témat a informací uvedených v článku:

1. K jakým značkám a divizím se agentura Zest v rámci Sainsbury’s věnuje?
– Agentura Zest posiluje svou roli v oblasti brandového sdělení a tvůrčího směřování pro Sainsbury’s, Argos, Tu, Nectar, Habitat a nově zavedenou divizi Smart Charge.

2. Jaké jsou hlavní změny v reorganizaci agentury Zest?
– Agentura Zest bude rozdělena na dva týmy. Tým Zest Creative se bude zabývat značkami a angažováním zákazníků a bude sídlit v Holbornu. Produkční tým studia se bude věnovat produktivitě, natáčení, designu scény a logistice a bude pracovat z kanceláří v Milton Keynes a Bedfordu.

3. Jakou strategii plánuje Sainsbury’s v následujících letech?
– Sainsbury’s plánuje snižovat náklady o dalších 1 miliardu liber během následujících tří let v rámci programu efektivity nazvaného “Save and Invest to Win”. Úspory budou opětovně investovány do podniku, především do nabídky potravin a obchodů.

4. Bude Sainsbury’s nadále spolupracovat se stávajícími a novými kreativními partnery třetích stran?
– Sainsbury’s neověřil, zda rozšíření agentury Zest znamená ukončení spolupráce se stávajícími a novými kreativními partnery třetích stran.

5. Jakou strategii zastává Sainsbury’s ohledně nabídky potravin?
– Sainsbury’s klade důraz na nabídku potravin jako primární zaměření supermarketu a plánuje posílit vztah se farmáři a dodavateli prostřednictvím reklamních stojanů a dalších informačních nápisů v obchodech.

Odborné termíny a žargon použité v článku:

– Zest: interní kreativní agentura sboru Sainsbury’s
– Brandové sdělení: komunikační strategie pro vytváření a posílení obrazu značky
– Angažování zákazníků: strategie zaměřená na zapojení a loajalitu zákazníků
– Smart Charge: nová divize agentury Zest poskytující nabíjení pro elektrická vozidla
– Holborn: městská čtvrť v Londýně
– Milton Keynes a Bedford: města ve Spojeném království
– Save and Invest to Win: program Sainsbury’s zaměřený na snižování nákladů a opětovné investování
– The Grocer: specializovaný časopis o maloobchodním průmyslu ve Velké Británii
– Nectar: loajální program firmy Sainsbury’s

Suggested related links:
Oficiální webové stránky společnosti Sainsbury’s
Oficiální webové stránky společnosti Argos
Oficiální webové stránky společnosti Habitat